13 Haziran 2017 Salı

Beraber tüketmemeniz gereken 7 yiyecek


Kaleme alan Natasha Longo

Bazen besinleri öyle biraraya getiriyoruz ki fayda değil zarara yol açıyorlar. Bize hep çok su içmemiz ve meyve tüketmemiz söylendi. Ama birlikte tüketilen kimi gıdaların sindirim sistemini bozduğu ya da karışıklığa ittiği hiç söylenmedi. Hatta halihazırda zararlı listemizde bulunan bazı gıdalar başka bazılarıyla bir araya geldiğinde daha da zararlı hale geliyor. 

Doğru besinleri biraraya getirmek en az doğru besinler almak kadar önemli. Aşağıda sizlere yarardan çok zarar getiren besin eşleşmelerini veriyoruz.


  1. Soğuk meşrubatlar ile peynirli/kaşarlı yemekler

    Kulağa hoş geldiğini biliyoruz ama kesinlikle sağlıklı değil! Bolca peynirle bezeli yemekler sağlığınız için iyi değil. Yine de, eğer peynir aşığıysanız, beraberinde soğuk meşrubatlar tüketmekten vazgeçin. Bu karbonatlı meşrubatlar aşırı şeker içeriyor ve vücuda fazladan yağ kazandıracak kalori getiriyor. Peynirli yemeklerin sindirimini zorlaştırarak obeziteye sebep oluyor.

  2. İki asit üreten yemeğin aynı anda alımı

    Yüksek asidite içeren besinler epey yaygın ve vücudun tüm sistemlerini zayıflatıyor. İyi bir pH dengesine sahip bedenlere oranla asidiğe yatkın olan bedenler hastalıklara karşı daha korumasız oluyor. Kanımızın pH değeri 7,3 ile 7,4 arasında seyrediyor. Yani nötre yakın, hafif bazik ortam vücudumuzun en tercih ettiği değer. 
    Vücutlarımızın zorlanmadan bu değeri koruyabilmesi için asidik yiyecek tüketsek de bunları bazik besinlerle dengeleme yoluna gitmeliyiz. Hazırladığımız şu tabloya bakarak doğru asidik-bazik besin eşleştirmesini yapabilirsiniz. 

  3. Meyve ile yoğurt

    Ayurveda Hint gelenekleri dahil besin eşleştirme teorileri der ki: Hiçbir süt/mandıra ürünleri ile ekşi meyveleri karıştırmayın. Çünkü bu midede yanmaya yol açabilir, bağırsak florasını bozabilir, toksin üretebilir, sinüs tıkanıklığı, grip, öksürük ve alerjilere sebep olabilir. 
    Sindirim yolunda ve midedeki yanmayı engellemek için bilhassa soğuk yoğurtla karışmış meyvelerden kaçının. Eğer bir meyveli yoğurda ya da yoğurtlu parfeye hayır diyemiyorsanız en azından onu daha sindirime dost hale getirebilirsiniz. Öncelikle oda sıcaklığındaki doğal ve tatlandırılmamış (aromasız) yoğurtla başlayalım. Sonra bu yoğurda biraz bal ve tarçın ekleyelim. Ardından vişne, frambuaz, çilek gibi ekşi meyveler yerine ona kuru üzüm ekleyelim.


  4. Yemek ile meyve

    Meyveleri tüketmek için en iyi zaman onları bir atıştırmalık gibi kullanarak yemeklerden bir saat öncesidir. Eğer meyve yemekten hemen sonra yenirse doğru ve tam şekilde sindirilemez ve besin değerleri alınamaz. Hatta aksine, vücuda ek yük bindirmiş oluruz.
    Yemekten sonra yenecek meyve için en az 30 dakika boşluk tanıyın.

  5. Yemek ile su

    Yemeklerle birlikte ve yemeğin hemen ardından su alımı sindirimi olumsuz yönde etkileyebiliyor veya rahatsızlığa sebep olabiliyor. Yemeklerden sonra içeceğiniz su için en az 30 dakika bekleyin. Bu uygulama, gıdalardan daha etkin şekilde besin almanıza yardımcı oluyor.

  6. Yemeklerden sonra çay

    Çay, yemeklerden besinlerin alımını engelleyen tein/tanin maddesini içeriyor. Yemekten hemen sonra kafeinli içeceklerde de bulunan tannik asit yemekle alınan demir ve protein gibi önemli besinlerin emilimini engelliyor. Çayın alımınızla yemeklerin arasını açın.

  7. Muz ile süt
    Bu en sevdiğimizi karışımlardan biridir ancak mide için de tam aksine en ağrılarındandır. Muz midede ekşir ve sütün kesilmesine sebep olur. Bu yüzden sindirim sistemi zayıf ya da hassas olanlar özellikle bu ikiliden vazgeçmeliler. Mandıra ve süt ürünleri zaten zordur. Onlara meyve eklemek durumu iyice zorlaştırır, şişirir ve gaz yapar. 

Yazar:

0 yorum: